marți, 23 iunie 2009

Proba romana oral

Voi incepe cu inceputul.
Aveam foarte multe emotii. Ajunsesem mai devreme decat eram programata, dar deja trecusera la litera B, si eu sunt la A. Mi se taiasera picioarele instant.
Toti colegii mei venisera sa vada cum se descurca primii intrati, ii sustineau ii felicitau, si printre ei, mai erau si colegii care pur si simplu se plictiseau pe acasa, si au venit sa ne descurajeze :"Esti la comisia 1? Pff..is cei mai naspa acolo, doi retarzi mintal! Lu' asta care a iesit..il vezi? i-au pus 6! A spus aproape tot"
Si credeti-ma ..e destul de frustrant sa auzi ca profesorii din comisia ta sunt cei mai exigenti.
Am intrat in scoala, dar sala era inca plina, asa ca trebuia sa astept sa iasa un elev sa pot intra eu. Stateam langa usa, tremurand din toate incheieturile, si ascultam cu mare atentie ce se intampla. In sfarsit am putut intra.
"Buna ziua!" le-am spus cu o voce timida celor din comisie, doi profesori, nici prea tineri dar nici prea batrani, care nu afisau nici o expresie faciala, ceea ce era destul de descurajant.
Dintre toate biletele asezate pe catreda, am ales, cu ezitare ce e drept, biletul nr. 8.
M-as asezat in banca, si am incercat sa il citesc. Nu am inteles nimic. Am citit cerintele. Uitasem tot si in acel moment imi doream sa ies, sa plec, sa plang, sa urlu. Mai cerusem inca o ciorna, si nu pot sa imi dau seama de ce, pentru ca nu incepusem nici macar sa scriu pe prima. A fost foarte dificil sa ma pot concentra. Trei elevi au fost examinati inaintea mea, asa ca am avut timp destul sa umplu o foaie, nici nu imi mai amintesc cu ce, dar stiu ca la punctele 1 si 2 nu am scris ce trebuia, in realitate scrisesem foarte putin, si trebuiau atatea lucruri luate in considerare.
La punctul 3 nu am scirs nimic pe ciorna. La opinia mea, am spus totul pe loc.
Nu imi mai amintesc mai nimic ce s-a intamplat, ce intrebari mi-au pus, nu stiu ce am zis, nici nu mai tin minte cum aratau profesorii, desi am vorbit la itemul 3 mai mult de 10 minute. Opinia mea in legatura cu textul a fost lunga. M-am legat de orice. Am aberat masiv. De exemplu, era in text vorba de opera lui Miron Costin, si norocul meu a fost ca pentru bac mi-am invatat foarte bine la istorie pentru ca este una din materiile mele preferate, si am inceput sa spun numai porcarii...ca Miron Costin, alaturi de Grigore Ureche au contribuit la constiinta noastra nationala, fiind printre primii cronicari moldoveni, ca Miron Costin, a avut chiar o contributie importanta in literatura romana, deoarece a consemnat in cronica sa domnia lui Alexandru Lapusneanu', sursa de inspiratie penrtu Costache Negruzzi........ ce mai. Fara logica, fara sens, m-am legat de orice am putut, si asta m-a ajutat.
Am luat 10.

E destul de ironic examenul asta. Daca cineva imi spunea ca trebuie pentru romana oral sa aberezi, si sa vorbesti non-stop timp de 10 minute, si nici macar nu trebuie sa iti inveti foarte mult pentru asta, eram cea mai fericita. Ce emotii..nici nu-i mai bagam in seama pe aia care-mi ziceau "ai grija, comisia ta, e cea mai naspa!".
Spuneam in postul anterior, ca o sa fie plin de faze aiurea. Am avut marele noroc ca mie sa nu mi se intample nimic anormal, dar colegilor mei da.
Am descoperit ca intradevar, conteaza norocul in viata si ca nu intotdeauna omul si-l face singur.

Multe succesuri astia de dati si voi baculetu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu