sâmbătă, 28 martie 2009

Earth Hour

Parerea mea e ca e un manifest foarte tare, ca la urma urmei, asta e, un manifest. Vad acum pe la stiri ca in Iasi 6400 de voluntari au plantat puieti de copacei pe o suprafata de 5 hectare, si pur si simplu nu-mi venea sa cred ca in tara mea se intampla asa ceva. E ceva foarte tare. Am impresia ca acum sa fii green e la moda sau ceva, oricum e foarte bine.
Revenind, Earth Hour a fost organizat pentru prima oara in 2007, in Sydney, Australia, cand 2,2 milioane oameni si companii au stins luminile timp de o ora. Peste un an, evenimentul a devenit global, antrenand 50 de milioane de oameni din 35 de tari. Romania se alatura pentru prima data, oficial, campaniei globale. Campania nationala va implica autoritatile locale si nationale, companii, organizatii si pe toti cei care vor sa demonstreze ca le pasa de mediul inconjurator. Dintre cele 931 de orase din lume care s-au inscris pana acum, 7 sunt din Romania.
Ce ma deranjeaza pe mine e ca exista oameni care sunt atati de incuiati incat nu realizeaza de fapt motivul pentru care sting lumina, si aud numai intrebari gen "da' ce pula mea, crezi ca centralele electrice o sa inchida lumina? ce io-s mai prost? pentru ce sa sting eu lumina? si asa nu ajuta cu nimic"
Da, adevarul e ca nu ajuta la nimic sa stingi lumina pentru o ora. Adevarul e, cred eu, ca nici pe plan global nu o sa se realizeze mare branza daca se stinge lumina pentru o ora. Dar niste minti, mai putini luminate nu vad de fapt esentialul, adica importanta gestului. Prin faptul ca tu, ca persoana, esti de acord sa stingi lumina o ora pe an, inseamna ca ai fii de acord, tot odata pe an sa te inscrii in alte campanii eco, sau pur si simplu inseamna ca iti pasa ca planeta asta se duce pe pula de atata poluare si defrisare si ca apare fenomenul de incalzire globala, si ca plodu tau nu o sa vada niciodata animalele pe care tu le-ai vazut sa sa se joace cu sania in zapada, ca tine.
Inseamna ca iti pasa, si atat. Pentru ce tot te uiti in jur? E pur si simplu o propunere sa faci o chestie pentru tine, indirect, ca daca nu ai grija de planeta ta, nu ai grija nici de tine. Si tot ce intelege romanu' e ca daca stinge lumina salveaza planeta. NU coae, e pur si simplu un gest de solidaritate pentru Mama-Natura. Da pula mea, esti roman, si daca nu iti iese nimic, nu te sacrifici...nu-i asa?
Parintii mei o sa stinga lumina, la fel si eu. Si ar fii frumos sa faca cateva persoane asa, sa nu mai zica ca "daca ãla nu face, nu fac nici eu" sau "nu sting lumina, ce-o sa-mi faceti". Si ce daca se suprapune cu meciul Romania - Serbia. Stinge lumina si lasa doar Tv-u deschis..pula mea..ce e asa greu. Nu tre sa exagerati in asa hal. Vad pe atatea bloguri oameni care se duc mult prea departe si considera ca este o ipocrizie cand un om cu audi a6 stinge lumina pentru o ora. Nu este ipocrizie, el este un om realist. Traim in secolul 21, normal ca nu trebuie acum sa renegam toata tehnologia si sa traim ca oamenii preistorici. Trebuie doar sa reparam putin raul care il facem poluand planeta.Poate ca ar trebuii sa mai reflectati..doar asa..putin...cu lumina stinsa o ora.

4 comentarii:

  1. Am stins lumina din 2007. O sa sting si de data asta. Insa intrebare, orasul nostru cumva s-a inscris?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu, Gl-ul nu s-a inscris, dar asta nu o sa ma impiedice sa sting lumina.

    RăspundețiȘtergere
  3. in cluj, primarul a decis ca intr-un cartier sa nu fie lumina, si am ramas fara lumina pana dimineata :>

    RăspundețiȘtergere
  4. se joaca de-a dumnezeu cu voi hehehehe

    RăspundețiȘtergere